Sosiaalisen median, somen, eri työkalujen käyttöönotto organisaatiossa olisi hyvä tehdä suunnitellusti. Vaikka useat sosiaalisen median kanavista ovat vielä maksuttomia, niin niiden sisällöntuotantoon tarvittavaa aikaa on resursoitava. Tekstejä, kuvia, esityksiä ja mahdollisesti videoita on tuotettava valittuja kanavia varten, toisissa taas sisältöjä voidaan jakaa ristikkäin lähes sellaisenaan, koska kanavien seuraajat eivät ole samoja.
Myös valittujen kanavien kombinaatiota, esimerkiksi facebook ja linkedin tai yritysblogi ja twitter, olisi hyvä pohtia. Kuinka monen kanavan säännölliseen päivittämiseen resurssit riittävät ja onko kaikista valituista kanavista hyötyä organisaation toiminnalle. Käyttävätkö nykyiset asiakkaat näitä kanavia vai tavoitellaanko niiden kautta uusia asiakkaita. Minkälaista mielikuvaa organisaatiosta luodaan eri kanavissa ja vahvistavatko eri kanavien mielikuvat toisiaan.
Sosiaalisen median tuottoa ja hyödyllisyyttä organisaatiolle on seurattava ja analysoitava. Tällöin valittujen välineiden hyötyä voidaan arvioida säännöllisesti.
Uusien kanavien käyttöönotto ja seuraajien löytäminen vie aikansa, mutta jonkin ajan kuluttua on pystyttävä mittaamaan myös saavutettuja tuloksia suhteessa käytettyyn resurssiin ja asetettuihin tavoitteisiin.
Myös valittujen kanavien kombinaatiota, esimerkiksi facebook ja linkedin tai yritysblogi ja twitter, olisi hyvä pohtia. Kuinka monen kanavan säännölliseen päivittämiseen resurssit riittävät ja onko kaikista valituista kanavista hyötyä organisaation toiminnalle. Käyttävätkö nykyiset asiakkaat näitä kanavia vai tavoitellaanko niiden kautta uusia asiakkaita. Minkälaista mielikuvaa organisaatiosta luodaan eri kanavissa ja vahvistavatko eri kanavien mielikuvat toisiaan.
Sosiaalisen median tuottoa ja hyödyllisyyttä organisaatiolle on seurattava ja analysoitava. Tällöin valittujen välineiden hyötyä voidaan arvioida säännöllisesti.
Uusien kanavien käyttöönotto ja seuraajien löytäminen vie aikansa, mutta jonkin ajan kuluttua on pystyttävä mittaamaan myös saavutettuja tuloksia suhteessa käytettyyn resurssiin ja asetettuihin tavoitteisiin.