Hoituuhan asiat muutoinkin. Kyllä, mutta suunnittelemalla toimet etukäteen ja ajoittamalla tekemiset, voi tekemiseen saada tehoa ja ryhtiä. Puhumattakaan mahdollisista kustannussäästöistä.
Toiminnan ja viestinnän vuosisuunnitelmien yhdistämisellä on taloudellista merkitystä yritykselle. Kun koko vuodelle tehtävän viestinnän toimet ja budjetin suunnittelee, on myös ohjaavat ja korjaavat toimet helpommin toteutettavissa, kun päätösten taustalla on excel-faktaa. Viestinnän toimia ja panostuksia voidaan ohjata ketterästi suunnitelmia tarkentamalla, silloin kun vuodelle on tehty perussuunnitelma. Tällöin myös viestinnän perusajatus, toimia yrityksen menestyksen tukijana, toteutuu kustannustehokkaasti.
Kilpailuttamalla omat palveluntuottajat, graafikot, tekstintekijät, koodarit ja painotalot voi vuoden kokonaiskustannuksiin saada merkittäviä säästöjä, kun palveluntuottajan kanssa keskustellaan isommista hankinnoista.
Yksittäisten toimien suunnitteleminen ja toteuttaminen hyvissä ajoin taas säästää hermoja ja vähentää virheitä. Ennakkoon suunniteltuna esitteistä tai verkkosivujen sisällöistä saadaan laadukkaita, myyntiä edistäviä tuotteita. Esitteitä ja sisältöjä, joilla viestitään omille asiakkaille, että olemme tuotteidemme tai palvelujemme avulla ratkaisemassa Teidän tarpeita ja auttamassa Teitä menestymään.
Viime tipassa, suunnittelematta toteutettu esite tai verkkosivun sisältö saattaa olla hyvinkin onnistunut, mutta yhtä hyvin se voi olla sisällöltään vaikeaselkoinen eikä ehkä täytäkään tehtäväänsä yrityksen menestyksen tukijana.
Selkeät suunnitelmat myös vapauttavat aikaa luovuudelle ja innovaatioille. Jää aikaa huomata mahdollisuuksia hyödyntää samoja sisältöjä eri markkinointivälineissä; esitteissä, julkaisuissa ja verkossa, varsinkin jos niiden kohderyhmät ovat hiemankaan toisistaan poikkeavia.
Toiminnan ja viestinnän vuosisuunnitelmien yhdistämisellä on taloudellista merkitystä yritykselle. Kun koko vuodelle tehtävän viestinnän toimet ja budjetin suunnittelee, on myös ohjaavat ja korjaavat toimet helpommin toteutettavissa, kun päätösten taustalla on excel-faktaa. Viestinnän toimia ja panostuksia voidaan ohjata ketterästi suunnitelmia tarkentamalla, silloin kun vuodelle on tehty perussuunnitelma. Tällöin myös viestinnän perusajatus, toimia yrityksen menestyksen tukijana, toteutuu kustannustehokkaasti.
Kilpailuttamalla omat palveluntuottajat, graafikot, tekstintekijät, koodarit ja painotalot voi vuoden kokonaiskustannuksiin saada merkittäviä säästöjä, kun palveluntuottajan kanssa keskustellaan isommista hankinnoista.
Yksittäisten toimien suunnitteleminen ja toteuttaminen hyvissä ajoin taas säästää hermoja ja vähentää virheitä. Ennakkoon suunniteltuna esitteistä tai verkkosivujen sisällöistä saadaan laadukkaita, myyntiä edistäviä tuotteita. Esitteitä ja sisältöjä, joilla viestitään omille asiakkaille, että olemme tuotteidemme tai palvelujemme avulla ratkaisemassa Teidän tarpeita ja auttamassa Teitä menestymään.
Viime tipassa, suunnittelematta toteutettu esite tai verkkosivun sisältö saattaa olla hyvinkin onnistunut, mutta yhtä hyvin se voi olla sisällöltään vaikeaselkoinen eikä ehkä täytäkään tehtäväänsä yrityksen menestyksen tukijana.
Selkeät suunnitelmat myös vapauttavat aikaa luovuudelle ja innovaatioille. Jää aikaa huomata mahdollisuuksia hyödyntää samoja sisältöjä eri markkinointivälineissä; esitteissä, julkaisuissa ja verkossa, varsinkin jos niiden kohderyhmät ovat hiemankaan toisistaan poikkeavia.