Viestinnän suunnittelu. Kuullostaako koko käsite hieman vanhanaikaiselta ja kankealta, kun meillä on some ja siellä voi iloisesti kuluttaa aikaa 24/7?
Yritys- tai yhteisöviestinnän, on se sitten kasvokkain vuorovaikuttamista tai suurempien joukkojen kerralla tavoittamista, olisi kuitenkin oltava tavoitteellista ja mitattavaa, ovatpa valitut kanavat perinteisiä tai somea. Viestintään satsattuja resursseja on hyvä myös arvioida säännöllisesti tavoitteiden ja saavutettujen tulosten valossa.
Muutaman perusasian pohdinnalla pääsee jo mukavasti suunnittelun alkuun:
Seuraava askel voikin sitten olla viestintäkellon rakentaminen ja toimenpiteiden toteuttaminen.
Jos kalenterisi on jo täynnä muiden asioiden suunnittelupalavereja, niin viestinnän peruskartoituksen vuosikelloineen voi myös antaa viestinnän asiantuntijalle tehtäväksi.
Yritys- tai yhteisöviestinnän, on se sitten kasvokkain vuorovaikuttamista tai suurempien joukkojen kerralla tavoittamista, olisi kuitenkin oltava tavoitteellista ja mitattavaa, ovatpa valitut kanavat perinteisiä tai somea. Viestintään satsattuja resursseja on hyvä myös arvioida säännöllisesti tavoitteiden ja saavutettujen tulosten valossa.
Muutaman perusasian pohdinnalla pääsee jo mukavasti suunnittelun alkuun:
- Mitkä ovat liiketoimintatavoitteesi ja mikä on viestinnän rooli?
- Mitkä ovat keskeiset sidosryhmät, joille viestit?
- Millä viestinnän kanavilla tavoitat sidosryhmät ja millä vaikutuksella?
Seuraava askel voikin sitten olla viestintäkellon rakentaminen ja toimenpiteiden toteuttaminen.
Jos kalenterisi on jo täynnä muiden asioiden suunnittelupalavereja, niin viestinnän peruskartoituksen vuosikelloineen voi myös antaa viestinnän asiantuntijalle tehtäväksi.