Pistäydyin viime perjantaina aamutuimaan Mercuri Internationalin tilaisuudessa kuulemassa asiaa myyntistrategiasta sekä miten strategiasta rakennetaan moottori yrityksen kasvulle.
Tilaisuudessa valotettiin viime syksynä toteutetun kyselyn tuloksia myyntistrategiatyöskentelyn toimivuudesta suomalaisissa yrityksissä. Viestijän mieltä lämmitti kyselyn tuloksista erityisesti kohta, jossa todettiin, että menestyneiden yritysten toiminnassa viestintä, markkinointi ja myynti tekevät tiivistä yhteistyötä toimintojen tehostamiseksi.
Suomessa, kyselyn perusteella, asemiaan markkinoilla vahvistavat yritykset, joilla on hallussaan niin johtamisen kuin myynnin työkalupakit. Jos yrityksessä myyntistrategia on saatu arkipäiväistettyä kaikkeen toimintaan, näyttäisi tuloksen tekokin olevan keskivertoa parempaa.
Yritysten menestyksen kulmakiviin kuuluu myös se, kuinka johto kykenee uudistamaan ja kehittämään myyntitoimintoa. Näinä päivinä digitalisaation vaikutus ostamiseen muuttaa myös myymistä. Asiakas surffailee netissä etsimässä tietoa ja ottaessaan yhteyttä yritykseen, saattaa tietää tuotteen tekniset speksit jo lähes yhtä tarkasti kuin puhelimeen vastaava myyjä.
Omaan reppuuni sain tutkimustulosten lisäksi huoneentaulun Seitsemästä askeleesta - kuinka käyttää myyntistrategiaa kasvun moottorina sekä SLAM -menestyksen kaavan. Tilaisuuden lisäbonuksena oli pöytäkunnittain käyty ajatustenvaihto aamun alustuksesta.
Tilaisuudessa valotettiin viime syksynä toteutetun kyselyn tuloksia myyntistrategiatyöskentelyn toimivuudesta suomalaisissa yrityksissä. Viestijän mieltä lämmitti kyselyn tuloksista erityisesti kohta, jossa todettiin, että menestyneiden yritysten toiminnassa viestintä, markkinointi ja myynti tekevät tiivistä yhteistyötä toimintojen tehostamiseksi.
Suomessa, kyselyn perusteella, asemiaan markkinoilla vahvistavat yritykset, joilla on hallussaan niin johtamisen kuin myynnin työkalupakit. Jos yrityksessä myyntistrategia on saatu arkipäiväistettyä kaikkeen toimintaan, näyttäisi tuloksen tekokin olevan keskivertoa parempaa.
Yritysten menestyksen kulmakiviin kuuluu myös se, kuinka johto kykenee uudistamaan ja kehittämään myyntitoimintoa. Näinä päivinä digitalisaation vaikutus ostamiseen muuttaa myös myymistä. Asiakas surffailee netissä etsimässä tietoa ja ottaessaan yhteyttä yritykseen, saattaa tietää tuotteen tekniset speksit jo lähes yhtä tarkasti kuin puhelimeen vastaava myyjä.
Omaan reppuuni sain tutkimustulosten lisäksi huoneentaulun Seitsemästä askeleesta - kuinka käyttää myyntistrategiaa kasvun moottorina sekä SLAM -menestyksen kaavan. Tilaisuuden lisäbonuksena oli pöytäkunnittain käyty ajatustenvaihto aamun alustuksesta.