Olette juuri kehittäneet uuden tuotteen, palvelun tai konseptin. Uutuus pitäisi julkistaa ja viestiä siitä oikeille henkilöille. Miten valitset kanavat ja väylät, joilla kerrot asiasta?
Hetken tuumaustauko ennen toimintaa on paikallaan. Onko uutuus niin merkittävä, että sillä olisi yhteiskunnallista merkitystä – olisiko hyvä järjestää toimittajille tiedotustilaisuus? Vai kiinnostaako uusi tuote tai palvelu pienempää kohdejoukkoa, jolloin voit lähettää tiedotteen sähköpostilla toimituksiin, jotka seuraavat aihepiiriä. Samanaikaisesti voit hyödyntää myös muita viestintäkanavia asian julkisuuteen tuomiseksi.
Ehkäpä kirjoitat organisaatiosi blogiin tarinan siitä, kuinka uudistus auttaa asiakkaitasi menestymään ja verkkosivuille ajankohtaista palstalle virallisemman, yksityiskohtaisen uutisen. Tarinan kulkua laajemmalle yleisölle voit auttaa twiittaamalla sekä jakamalla tietoa vaikkapa linkedinnissä, esimerkiksi ryhmissä, joissa on aiheesta kiinnostuneita ammattilaisia. Mikä viestinnällinen yhdistelmä sopii toimintaasi ja tavoitteisiisi? Viestinnän kanavien valintaan vaikuttaa moni asia itse uutisen lisäksi.
Kannattaa myös pohtia oman organisaation viestintäresursseja. Onko viestintäsuunnitelman tekemiseen ja toteuttamiseen aikaa vai olisiko viestintäpalvelu sisällöntuotannosta tiedon jakeluun kustannustehokasta hankkia ostopalveluna ammattilaiselta.
Hetken tuumaustauko ennen toimintaa on paikallaan. Onko uutuus niin merkittävä, että sillä olisi yhteiskunnallista merkitystä – olisiko hyvä järjestää toimittajille tiedotustilaisuus? Vai kiinnostaako uusi tuote tai palvelu pienempää kohdejoukkoa, jolloin voit lähettää tiedotteen sähköpostilla toimituksiin, jotka seuraavat aihepiiriä. Samanaikaisesti voit hyödyntää myös muita viestintäkanavia asian julkisuuteen tuomiseksi.
Ehkäpä kirjoitat organisaatiosi blogiin tarinan siitä, kuinka uudistus auttaa asiakkaitasi menestymään ja verkkosivuille ajankohtaista palstalle virallisemman, yksityiskohtaisen uutisen. Tarinan kulkua laajemmalle yleisölle voit auttaa twiittaamalla sekä jakamalla tietoa vaikkapa linkedinnissä, esimerkiksi ryhmissä, joissa on aiheesta kiinnostuneita ammattilaisia. Mikä viestinnällinen yhdistelmä sopii toimintaasi ja tavoitteisiisi? Viestinnän kanavien valintaan vaikuttaa moni asia itse uutisen lisäksi.
Kannattaa myös pohtia oman organisaation viestintäresursseja. Onko viestintäsuunnitelman tekemiseen ja toteuttamiseen aikaa vai olisiko viestintäpalvelu sisällöntuotannosta tiedon jakeluun kustannustehokasta hankkia ostopalveluna ammattilaiselta.