Viestintätoimisto Lyhyesti
Ota yhteyttä
  • Etusivu
  • Yritys
  • Palvelut
    • Viestintäsuunnitelmat
    • Sosiaalisen median sisällöntuotanto
    • Esitteet, julkaisut, tiedotteet
    • Koulutus
    • Vuokraa viestinnän asiantuntija
    • Tapahtumat ja tilaisuudet
    • Taloyhtioviesti
  • Taloyhtiöviesti
  • Yhteystiedot
  • Lyhyesti-blogi

Miksi suunnitella viestintää?   

23/2/2014

 
Hoituuhan asiat muutoinkin. Kyllä, mutta suunnittelemalla toimet etukäteen ja ajoittamalla tekemiset, voi tekemiseen saada tehoa ja ryhtiä. Puhumattakaan mahdollisista kustannussäästöistä.

Toiminnan ja viestinnän vuosisuunnitelmien yhdistämisellä on taloudellista merkitystä yritykselle. Kun koko vuodelle tehtävän viestinnän toimet ja budjetin suunnittelee, on myös ohjaavat ja korjaavat toimet helpommin toteutettavissa, kun päätösten taustalla on excel-faktaa. Viestinnän toimia ja panostuksia voidaan ohjata ketterästi suunnitelmia tarkentamalla, silloin kun vuodelle on tehty perussuunnitelma. Tällöin myös viestinnän perusajatus, toimia yrityksen menestyksen tukijana, toteutuu kustannustehokkaasti.

Kilpailuttamalla omat palveluntuottajat, graafikot, tekstintekijät, koodarit ja painotalot voi vuoden kokonaiskustannuksiin saada merkittäviä säästöjä, kun palveluntuottajan kanssa keskustellaan isommista hankinnoista.  

Yksittäisten toimien suunnitteleminen ja toteuttaminen hyvissä ajoin taas säästää hermoja ja vähentää virheitä. Ennakkoon suunniteltuna esitteistä tai verkkosivujen sisällöistä saadaan laadukkaita, myyntiä edistäviä tuotteita. Esitteitä ja sisältöjä, joilla viestitään omille asiakkaille, että olemme tuotteidemme tai palvelujemme avulla ratkaisemassa Teidän tarpeita ja auttamassa Teitä menestymään.

Viime tipassa, suunnittelematta toteutettu esite tai verkkosivun sisältö saattaa olla hyvinkin onnistunut, mutta yhtä hyvin se voi olla sisällöltään vaikeaselkoinen eikä ehkä täytäkään tehtäväänsä yrityksen menestyksen tukijana.

Selkeät suunnitelmat myös vapauttavat aikaa luovuudelle ja innovaatioille.  Jää aikaa huomata mahdollisuuksia hyödyntää samoja sisältöjä eri markkinointivälineissä; esitteissä, julkaisuissa ja verkossa, varsinkin jos niiden kohderyhmät ovat hiemankaan toisistaan poikkeavia. 


Comments are closed.

    Lyhyesti-blogissa

    Huomioita ja ajatuksia viestinnästä. Kehittämisestä, kehittymisestä ja muutoksesta.

    View my profile on LinkedIn

    Arkisto

    July 2017
    October 2016
    June 2016
    March 2016
    December 2015
    February 2015
    January 2015
    November 2014
    September 2014
    August 2014
    June 2014
    May 2014
    April 2014
    March 2014
    February 2014

Viestintätoimisto Lyhyesti Oy

Osoite Veturitallintie 4, 02400 Kirkkonummi
Puhelin +358 40 760 4634
Y-tunnus 2592268-5
sähköposti anja.mertanen (at) lyhyesti.fi

Picture